De perfecte vloer heeft er al die tijd al gelegen!

Als U het geluk mocht hebben al te resideren op een betonvloer, dan is de eerste voorwaarde voor de perfecte vloer reeds vervuld en zal de ingreep goedkoop zijn.

Diamant gepolijst beton groeit exponentieel als ideale vloerbewerking en eindafwerking voor magazijnen, productie en verkoopsruimten, restaurants, showrooms en particuliere woonomgevingen. Bovenop het esthetisch aantrekkelijk uitzicht van een glanzend oppervlak, zijn diamant gepolijste betonvloeren zeer makkelijk in onderhoud en weerstaan ze makkelijk zwaar verkeer.

In een opeenvolging van verschillende stappen met fijner wordend schuurgrit worden zwaardere polijstmachines ingezet om het vloeroppervlak te schuren naar de gewenste graad van glans en fijnheid. Er worden geen waxen of coatings gebruikt die weer kunnen slijten. Het resultaat is permanent en duurzaam, verbetert de tractie van trucks en weerstaat sporen en rubber inbranding. De hoge lichtreflectie projecteert een altijd schone en zuivere indruk, en dit alles op bais van uw bestaande (zelfs nieuwe) betonvloer.

Diamant gepolijst beton beperkt de kosten, is zuiver, comfortabel, klantvriendelijk, creatief, persoonlijk, klassiek en duurzaam, en dus veel beter dan een enkel gevlinderde of gepolierde monolitische betonvloer.

Industrievloeren - Industriële vloeren

Als U op zoek bent naar oplossingen voor uw problemen ivm. industrievloeren, lees dan zeker verder.

Zoekt U verbetering en vernieuwing, net nu U met een nieuwe vloer bezig bent, ook dan hebben wij passende voorstellen.

Maar eerst vertellen we U graag iets over het gebruik en de omgang met industrievloeren in het algemeen. Want oud of nieuw, eens krijgt U er mee te maken.

Beschadigde industrievloeren

Beschadigde industrievloeren kosten een vermogen aan onderhoudskosten van de magazijntrucks, extra slijtage, vervuiling en improductiviteit. Repareren is meestal goedkoper.

Stel er zit in één van de gangpaden een beschadiging in de vloer waar de chauffeurs van de trucks rekening mee houden. Ze rijden daar iets rustiger om de schok van de trucks tot een minimum te beperken. Als het inhouden twee seconden duurt kunnen de kosten van dit tijdsverlies oplopen tot een bedrag van € 1500 tot € 2.000 per jaar als er twintig keer per uur een truck overheen rijdt. Dit voorbeeld gaat uit van een éénploegendienst inzet gedurende vijf werkdagen, bij twee of meer ploegen stijgt het bedrag navenant.

Dit voorbeeld komt uit een Amerikaans onderzoek naar oorzaken en gevolgen van slechte of beschadigde vloeren. Het rekenvoorbeeld is puur bedoeld om aan te geven wat het effect is van een schijnbaar te verwaarlozen tijdsverlies als gevolg van het rustiger rijden. ‘Toch is het een belangrijk aspect, waarom zouden we dit verlies wel accepteren terwijl we andere obstakels zoals verkeerd gekozen verdeling van opslagmethodieken of onlogische rijroutes wel corrigeren’, aldus het rapport.

Een schokkend relaas

De onderzoekers en het gezonde verstand vertellen tevens dat niet elke chauffeur rekening houdt met de slechtere vloeromstandigheden. Er wordt door velen net zo hard gereden als anders, met alle gevolgen van dien. De truck krijgt een ferme schok. Dit brengt verborgen kosten met zich mee als slijtage van de truck, onvoorziene kosten van banden en wielreparaties, vermoeidheid en irritatie bij de chauffeur en een grotere kans op beschadiging van de last. Ook de vloer zelf zal bij elke schok verder beschadigen. Hierdoor neemt de kwaliteit van het belangrijkste element van het magazijn steeds verder af. Dit brengt met zich mee dat de waarde van het pand daalt.

Moderne magazijntrucks zijn meestal voorzien van hoogwaardige elektronische componenten. Ze maken de inzet van de truck aanmerkelijk rationeler en comfortabeler. Nadeel is echter: ze kunnen slecht tegen schokken. Met deze reparatiepost er bij opgeteld zijn de kosten van een ogenschijnlijk onbeduidende scheur of gat veel groter dan menigeen denkt, al is het moeilijk om hieraan exacte prijskaartjes te hangen.

Hetzelfde gaat op voor: afbrokkelende zijkanten, schotelende zijden, gaten, barsten, scheuren, hoogteverschillen, oneffen aansluitingen, ... en jawel, ook voor slechte reparaties.

Ook schoonmaken loont

“Het is helaas de dagelijkse praktijk”, beamen de onderzoekers. “Dergelijke problemen zijn het gevolg van ondeugdelijke constructies, verkeerd slijtmateriaal in de toplaag, verkeerde afwerking, veronachtzaming van kleine beschadigingen en te weinig onderhoud. We durven te stellen dat het regelmatig vegen en schrobben van de industriële vloer het verouderingsproces met 50 procent vertraagt.”

Stof en vuil dringen door in naden en scheuren. Onder invloed van het verkeer drukt het vuil tegen het beton dat steeds verder afbrokkelt en verstoft. Een scheurtje wordt een scheur, een barst en later een gat.


Wat kan ConcreteMasters U in deze bieden?

Innovatieve oplossingen voor courante vraagstukken

  • Zowel nieuw als bestaand beton in één bewerking vloeistofdicht maken
  • Nieuw gepland betonoppervlak gelijk verglazen in de toplaag
  • Scheuren, barsten, gaten, overgangen deskundig en éénmalig repareren en de reparaties gelijk schuren aan de bestaande vloer zodat er geen schokken meer optreden.
  • Hoogteverschillen, oneffenheden ... uitvlakken.
  • Curing compounds verwijderen bij nieuwe vloeren, of nog beter, ze vermijden in het geval van nieuwe betonvloeren.
  • Beton vloeren, wanden of zelfs plafonds een kleurtje geven zonder de structuur van beton op te offeren.
  • Coatings verwijderen of andere voorbereiding van de ondergrond voor overlaging.
  • Bestaande oppervlakken aanpassen naar gevraagde supervlak normering.
  • Bestaande of nieuwe industrievloer converteren naar SUPERFLOOR.
  • Verder begeleiden wij U naar oplossingen voor stabilisatie tussen verschillende betondekken, eventuele nieuwe overlagingen, en ja zelfs bij nieuwe vloeren stellen we U vrijblijvend partners voor waar wij, maar ook en vooral onze opdrachtgevers, goede ervaringen mee hebben.


| Kijk in onze showroom voor meer voorbeelden. |